Sanahaasteet on aina ihania, elän muutenkin aina sanojen kautta...

Vapuliksen blogista sain kirjaimen E leikkiin, jossa etsitään kymmenen samalla kirjaimella alkavaa sanaa ja mietitään niille merkityksiä/muistoja/tarinoita. Kiitos Vapulis! Tässä minun sanani:

1. Eläimet. Eläimet ovat merkinneet minulle aina paljon, lemmikkejä on ollut rotista koiriin ja ensimmäinen ammattinikin oli maatalouslomittaja. Eläimet korvasivat ihmissuhteita nuoruudessa aikana, jolloin kärsin kovasti koulukiusaamisesta. Suuri positiivinen merkitys!

2. Ensimmäinen. Olen mieheni kanssa harvinainen esimerkki siitä, että ensirakkaus on kestänyt ja liitto paranee vuosi vuodelta. Kumpikin on toisensa ensimmäinen, avioliittoa on takana joulukuussa 22 vuotta ja esikoinen on 21-vuotias.

3. Elämä. Elämä itsessään on ihme. Lähes päivittäin koen flow-kokemuksia siitä, että olen ylipäätään olemassa. Miten se on mahdollista?

4.  Erilainen. Olen aina kokenut olevani erilainen kuin muut. Nuorena kärsin koulukiusaamisesta, silloin erilaisuus ei tuntunut kivalta. Nyt nautin siitä tietoisuudesta, että elämäni on erilaista - kuten jokaisella.

5. Etelä. Olen rakastunut Turkkiin. Harkitsen vakavasti muuttavani sinne mieheni kanssa, kunhan kuopuskin lentää pesästä. Asuntoja on katseltu jo 2-3 vuotta. Turkissa olen käynyt 14 kertaa ja jos maailmassa on edellisiä elämiä, minä olen ollut turkkilainen.

6. Enemmän. En ole keskitien kulkija, mitä teenkin, teen täysillä. Olipa se iloa tai surua. Miehen rakastaa minussa juuri tätä piirrettä ja on ihana tietää, että se on rakastettava piirre, koska joskus se on myös raskasta.

7. Evoluutio. Mielestäni ihmisen elämänkaarikin on parhaimmillaan kuin evoluutiota minimittakaavassa. Alun neitseellisestä tietämättömyydestä vaelletaan kaikkien kehitysvaiheiden kautta päätepisteeseen, missä se itse kullakin sijaitseekin. Nautin siitä, että mielestäni jokainen elämänvaiheeni on edellistä parempi, mutta toisaalta tajuan, että nautinnon kykyyn liittyy kehittymiseni ihmisenä.

8. Einstein. Hitto, siinä oli vasta kaveri. Pitäisi paneutua hänen elämänkertaansa. Mitä maailma olisi ilman Einsteinia?

9. Ei. Täydellisen loppuunpalamisen ja siitä toipumisen kokeneena olen oppinut sanomaan EI ja nautin, kun osaan rajata aikaani. Nautin uudenlaisesta itsekkyydestä, mitä ikä ja lasten kasvaminen ovat tuoneet mukanaan. Minun EI tarvitse jaksaa, EI tarvitse haluta tehdä, EI tarvitse keskustella, EI tarvitse siivota. Ja sitten, kun teen jotain, se on tehty sydämellä ja halulla. Ihana sana EI!

10. Erno. Ihana kuopukseni. Tietoisuus siitä, että Ernon kanssa eletään äitiys alusta loppuun viimeistä kertaa tekee jokaisesta hetkestä kristallinkirkkaan ja arvokkaan - myös niistä raskaista. Erno ei ole koskaan vienyt hermojani todella loppuun. Kun Erno syntyi, minä meinasin kuolla. Elämä on arvokas.

Siinä minun sanani, on jokseenkin filosofinen olo nyt. Miten tällainen leikki laittoikin näin paljon ajatuksia liikkeelle? Kiitos uudelleen, Vapulis!

2037780.jpg

Kommentoi kirjoitukseni loppuun ja minä annan sinulle kirjaimen!
Mukavaa viikkoa, ystävät!

terveisin Eija