Lähdin vuoden alussa mukaan Sirppiksen alulle panemaan koitokseen. Enpä juuri mitään saanut aikaiseksi vielä tammi-helmikuussa, mutta sitten alkoi oma terveyteni antaa kaikenlaisia 'merkkejä', että jotain Eikku-hyvä sun pitäis koittaa tehrä...Kokosin itseni ja aloitin laihduttamisen. Aluksi Painonvartijoiden 'pointseilla', mutta se systeemi ei jotenkin sopinut minun epäsäännölliseen ja hyvinkin kiireiseen työhöni - aina muistaa merkitä pisteet ja pitää mielessään, mitä vielä jäljellä. Ja uskokaa pois, olen paikkareiden konkari, joten osaamattomuudesta ei ollut kyse Nolostunut!

Mutta painoa lähti kuitenkin vähän. Sitten tuli mukaan kuvioihin taas uusia terveyshaasteita. Ja se johti siihen, että päätin aloittaa kuntoilun. Minä olen aina pitänyt itseäni sohvaperunana, mitä varmasti ehkä olenkin, mutta elämässäni on ollut kolme urheilulajia, joista olen tykännyt ihan hirveästi: ratsastus, kuntosali ja pilates. No, ratsastus on tähän hetkeen liian kallista ja ehkä sen hohtokin on itselläni nyt vähän laskussa. Siispä etsin vaihtoehdon ja hankin jäsenyyden loistavaan kuntoklubiin Nauru.

Tämä on ollut yhtä yhteensattumien ketjua. Kuntoklubilla törmäsin erääseen ravitsemuksen ammattilaiseen (eikä hän edusta perinteistä koululääketiedettä). Ja kävin hänen vastaanotollaan. Olen saanut loistavat elämäntapaohjeet ja jatkan käyntejä harvakseltaan. Ruokavalioni on kokenut täysremontin ja lyhyessä ajassa - vaikka tuo otsikko on 'pieni päätös päivässä'. Olen oppinut, miten pienistäkin ruokamääristä tulee kylläiseksi, kun syö ruokaa, jota keho tarvitsee. Olen oppinut, miten makeanhimosta voi päästä kokonaan irti. Olen oppinut säännölliset ruokarytmit. Olen oppinut, että "ruoka olkoon lääkkeesi ja lääke olkoon ruokasi", kuten jo Hippokrates antiikin aikoina sanoi.

Kuntoilua on tullut mukaan ja koska klubini ei ole pelkkä kuntosali, olen päättänyt kokeilla kaikenlaista, mitä siellä on tarjolla. Kuntosali on jo 'täyskäytössä' ja pilateksen olen saanut alkuun. Spinning tulee 'ohjelmistoon' mukaan ja ehkä vielä jotain muutakin... Puhumattakaan ulkoilusta koirien kanssa ja pyöräilystä perheen kanssa. Minä, sohvaperuna?!

Nautin elämästäni, nauti sinäkin!

terveisin Eija

Ps. Pitänee kai kertoa, että painoa on pudonnut nyt 7 kg vajaassa kahdessa kuukaudessa. Olen hyvin hyvin iloinen.